:

Гандлёва-эканамічныя адносіны

Германія з’яўляецца адным з вядучых знешнегандлёвых партнёраў Беларусі і ўваходзіць у пяцёрку па аб’ёме тавараабароту.

Па выніках 2020 года неспрыяльная цанавая кан’юнктура для ключавых пазіцый беларускага экспарту ў ФРГ, а таксама негатыўныя з’явы ў германскай эканоміцы абумовілі зніжэнне аб’ёмаў двухбаковага гандлю. У прыватнасці, тавараабарот скараціўся на 15,4% і склаў 2 623,1 млн. дол. ЗША, экспарт паменшыўся на 28,2% (937,8 млн. дол.), а імпарт – на 6,1% (1 685,3 млн. дол.).

Аснову беларускага экспарту ў ФРГ традыцыйна складаюць мінеральныя прадукты, прадукцыя лясной і дрэваапрацоўчай прамысловасці і некаштоўныя металы.

Ключавыя пазіцыі імпарту з Германіі – машыны, абсталяванне, транспартныя сродкі, апаратура і інструменты, хімічная прадукцыя.

Важным напрамкам эканамічнага ўзаемадзеяння з’яўляецца сфера паслуг, дзе забяспечваецца устойліва станоўчае сальда для Беларусі.

У 2020 годзе экспарт паслуг вырас на 11,9% да 490 млн. дол., імпарт – на 3,1% да 154,9 млн. дол. Станоўчае сальда склалася ў памеры 335,1 млн. дол.

У мэтах актывізацыі беларуска-германскага гандлёвага і інвестыцыйнага супрацоўніцтва штогод праводзяцца розныя сумесныя мерапрыемствы эканамічнага характару. Да такіх мерапрыемстваў у першую чаргу адносяцца пасяджэнні Беларуска-германскай рабочай групы па гандлю і інвестыцыях, энергетычныя форумы, дні беларускай эканомікі ў розных рэгіёнах ФРГ і германскай эканомікі ў Беларусі.

З мэтай актывізацыі дыялогу паміж бізнес-кругамі Беларусі і Германіі створаны Беларуска-германскі няўрадавы савет дзелавога супрацоўніцтва, які аднавіў сваю дзейнасць у чэрвені 2017 года.

Значны ўклад у развіццё дзелавых кантактаў уносяць выставачныя мерапрыемствы ў Беларусі і Германіі, у якіх удзельнічаюць прадстаўнікі бізнесу і органаў дзяржаўнага кіравання дзвюх краін.

Штогод беларускія дэлегацыі наведваюць такія буйныя выставы ў Германіі, як Міжнародны сельскагаспадарчы кірмаш «Зялёны тыдзень» («Grüne Woche»), «Міжнародная турыстычная біржа» («ITB»), Міжнародная агульнапрамысловая «Гановерская выстава» («Hannover Messe»), Выстава бытавой электронікі «IFA», Міжнародная мэблевая выстава «IMM Cologne», Выстава сельскагаспадарчай тэхнікі «Agritechnica».

Важную ролю ў беларуска-германскіх гандлёва-эканамічных адносінах выконвае крэдытна-інвестыцыйнае супрацоўніцтва. Традыцыйна Германія адносіцца да асноўных інвестараў Беларусі. Шматлікія знешнегандлёвыя кантракты і інвестыцыйныя праекты, якія рэалізуюцца за кошт сродкаў германскіх банкаў пры страхавым пакрыцці «Euler Hermes», накіраваны, перш за ўсё, на мадэрнізацыю беларускіх прадпрыемстваў.

У 2020 годзе з Германіі прыцягнута інвестыцый на суму 138,5 млн. дол., у тым ліку прамых – 133 млн. дол., прамых на чыстай аснове – 76,9 млн. дол.

У Беларусі зарэгістравана 306 арганізацый з удзелам германскага капіталу, у тым ліку 166 сумесных прадпрыемстваў і 140 замежных арганізацый. Найбольш шырока нямецкі капітал прадстаўлены ў прамысловай сферы, транспарце, сельскай гаспадарцы, гандлі і харчовай прамысловасці.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці